Закон України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо протидії булінгу (цькуванню)» від 18.12.2018р.(читати далі…)

Новий Закон, направлений на протидію булінгу, передбачає чіткі алгоритми дій у випадку цькувань, — Лілія Гриневич (читати далі…) 

ПРОТИДІЯ БУЛІНГУ (читати далі…)

ЗАТВЕРДЖЕНО

В.о директора ЗДО № 2 _________  Надія РЯШКО

                                                     Наказ № 24 від 12.02.24 р.

ПЛАН ЗАХОДІВ

ЗДО №2   щодо    запобігання  насиллю над дітьми та попередження жорстокого поводження з ними на 2024 рік .

  1. Провести інструктаж щодо ведення облікової документації стосовно випадків проявів  будь-яких форм фізичного або психічного насильства, порушення прав дітей, жорстокого поводження з ними.

                                                 Директор ЗДО , практичний психолог,

                                                 21.02.2024 р.

  1. Спланувати  виховну роботу в напрямку формування в дітей  відповідальності, правомірності шляхів і засобів їх реалізації, моральних якостей, які б регулювали їхню поведінку та проводити заходи щодо профілактики насильства спрямовані на попередження випадків різних видів насильства до дітей і зменшення негативних факторів та обставин по причині яких може трапитися насильство.

                        Педагоги, практичний психолог,

            лютий – березень 2024 р.

  1. Організовувати педагогічну просвіту  батьків з використанням сучасних форм і методів та активно залучати  їх до участі у виховних заходах.

                                            Практичний психолог , педагоги, постійно

  1. Проводити попереджувальну роботу з батьками щодо  недопущення випадків жорстокого поводження з дітьми в сім’ях, а також відстежувати подібні випадки з боку інших дітей.

                                       Практичний психолог , педагоги, постійно

  1. Організувати  роботу з батьками щодо роз’яснення наслідків жорстокого поводження з дітьми, а також з особами, що становлять найближче оточення дитини, яка постраждала від жорстокого поводження, або потерпає від реальної загрози його вчинення.

                                          Педагоги, практичний психолог, протягом 2024 р.

  1. Організовувати  соціальний супровід сімей, які перебувають у складних життєвих обставинах та соціально-психологічну  реабілітацію  дітей, які потрапили в складні життєві обставини,  розвивати  навички  соціального життя дитини і підтримку  її  в дошкільному  середовищі.

                                              Педагоги, практичний психолог, протягом 2024 р.

  1. Проводити тематичні заходи (бесіди, виховні години, просвітницько-попереджувальні  тренінги, перегляди кіно- та відеофільмів, театралізовані постановки, ярмарки солідарності, акції, флешмоби, колективні творчі справи, анкети (стіна) думок, стріт-арти на асфальті крейдою, круглі столи, диспути,  фестивалі, літопис колективу, тематичні колажі тощо) щодо попередження проникнення у свідомість дітей культу насильства, жорстокості, ксенофобії та расистських проявів.

                                           Педагоги, практичний психолог, протягом 2024 р.

  1. Провести заходи з питань утвердження гендерної грамотності дітей  та їх батьків; виховання гендерної культури та запобігання всім формам насильства в сім’ї.

                                        Педагоги, практичний психолог, протягом 2024 р.

  1. Продовжити співпрацю з правоохоронними органами щодо ефективної профілактики із застосуванням відновних практик для запобігання конфліктам та іншим негативним проявам дітей

                                       Адміністрація ЗДО, протягом 2024 р.

  1.  Продовжити співпрацю з державними установами, громадськими та благодійними організаціями,  які працюють в інтересах дітей, сприяти участі   ЗДО  в інноваційних просвітницько-профілактичних програмах та проектах.

                                               Адміністрація ЗДО, протягом 2024 р

  1.  Створювати в ЗДО  служби порозуміння за допомогою медіаторів (посередників), діяльність яких дозволяє формувати у дітей  навички співпраці, будувати ефективну систему вирішення конфліктних ситуацій у закладі, забезпечувати психологічно здорове середовище в дошкільному  колективі                     

                                       Адміністрація ЗДО,педагоги, практичний психолог,                                            

                                                                              протягом 2024 р.

  1.  Вихователям планувати проведення бесід, консультацій з формування толерантних відносин між дітьми, інших форм роботи з розвитку  комунікативних  навичок спілкування.

                                                                                   Педагоги,, протягом 2024 р.

  1.  Здійснювати  посилений контроль за проведенням виховної роботи з дітьми , які потрапили в складні життєві обставини з метою удосконалення та підвищення ефективності профілактичної роботи серед дошкільнят.

                             Адміністрація ЗДО,педагоги, практичний психолог,                                            

                                                                              протягом 2024 р.

  1. Провести тиждень захисту прав дітей,  попередження жорстокості та насильства.

                                            Педагоги, практичний психолог,

                                            11.03.24 р. – 15.03.2024 р

  1. Залучати учасників освітнього процесу, батьківські комітети до здійснення профілактичної роботи з питань попередження жорстокості та насильства в дитячому  середовищі.

                                                 Адміністрація ЗДО, педагоги, практичний психолог,                                            

                                                                              протягом 2024 р.

Тиждень протидії булінгу в ЗДО №2

З метою організації профілактичної роботи з питання попередження булінгу в дитячому середовищі та попередження насильства у сім’ї по відношенню до дітей у закладі були проведені заходи щодо попередження насильства у сім’ї по відношенню до дітей:

  • Затверджено план заходів ЗДО щодо запобігання насиллю над дітьми та попередження жорстокого поводження з ними на 2024р. (додаток 1).
  • Проведено анкетування педагогів з метою вивчення їхньої думки про булінг.
  • Розповсюдження буклетів: «Зупинимо булінг разом», «STOP BULLING».
  • Оформлення куточку для батьків, з метою психологічної просвіти щодо булінгу.
  • Проведено цикл занять із дітьми на тему: «Для всіх вони єдині – права маленької дитини».
  • Проводились заняття з метою попередження агресивності, імпульсивності, тривожності.
  • Розроблено для педагогічних працівників рекомендації: «Як виявляти факти булінгу в закладі освіти та реагувати на них».
  • Організовано перегляд відео презентацій:
    – «Булінг: як його розпізнати?»;
    – «Як боротися з булінгом: поради батькам та вихователям».
  • Оформлено в навчальному закладі куточки з прав дитини, розміщено в них дані та інформацію про правозахисні організації.
  • Організовано педагогічну просвіту батьків із використанням сучасних

форм і методів та залучено їх до участі у виховних заходах.

  • Вивчено стан роботи у ЗДО з даного питання та підготовлено довідку на педраду 29.03.2024 р.
  • Застосовано систему ранньої профілактики, психолого-педагогічного діагностування, індивідуальної виховної роботи з метою виявлення дітей «групи соціального ризику».
  • Інформацію про виконання заходів про проведену роботу висвітлено на веб-сайті ЗДО.
  • Проведено тиждень захисту прав дітей, попередження жорстокості та насильства у сім’ї та закладі з 11.03.24р. по 15.03.24р.:

Понеділок 11.03.2024 р.

  • Ознайомлення з демонстраційним матеріалом на тему «Булінг» (розгляд ілюстрації «Чи добре ображатися?»).
  • Бесіда на тему: «Ми всі – дружня сім’я»;
  • Читання казки «Велике добро».
  • Вивчення дитячих мирилок.

Вівторок 12.03.2024 р.

  • Бесіда на тему «Правила поведінки у дитячому колективі»;
  • Перегляд мультфільму «Гидке каченя». Відповіді на питання;
  • Розгляд ілюстрації «Вчуся управляти собою».
  • Читання оповідання Сухомлинського «Як Василько навчився жаліти».
  • Заучування віршів «НЕ ДРАЖНИ ТА НЕ ОБЗИВАЙ ДРУЗІВ», «Про дружбу».

Середа 13.03.2024 р.

  • Виховна година «STOP булінг»;
  • Читання української народної казки «Про виховану
  • мишку». Обговорення казки, мораль, висновки.
  • Перегляд мультфільму «Чи потрібно бути ввічливим?»
  • Дидактична гра «Добрі і погані вчинки».

Четвер 14.03.2024 р.

  • Читання казки та оповідання про друзів та дружбу С.Міхалкова «Дзеркало».
  • Перегляд відео про природу, для зниження агресивної поведінки у дітей.
  • Малювання на тему «Мій найкращий друг».
  • Розгляд ілюстрації «Я та інші».
  • Бесіда на тему «Як уникнути конфлікту».
  • Читання вірша «Жадібність».

П’ятниця 15.03.2024 р.

  • Повчальний мультфільм тітоньки сови про правила поведінки.
  • Бесіда на тему «Як дітям реагувати на знущання».
  • Психогімнастика «Заходь! У нас все можна!»
  • Читання оповідання М.С.Пляцковського «Урок дружби».
  • Заучування віршів «НІКОЛИ НІКОГО НЕ ОБРАЖАЙ», «Перевірка дружби».